Články na tomto blogu dále nejsou aktualizovány. Pro aktuální informace o ochranných známkách přejděte na www.jindrasulcova.cz.
Ochrannou známku mohou tvořit slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal, pokud je takové označení způsobilé odlišit výrobky nebo služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiných.
Ochrannou známku mohou tvořit slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal, pokud je takové označení způsobilé odlišit výrobky nebo služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiných.
- slovní
- obrazové
- grafické
- kombinované
- prostorové
- sestávající výlučně z barvy nebo kombinace barev aj.
Pojďme si ukázat jednotlivé druhy známek na vybraných nejúspěšnějších značkách světa.
grafická ochranná známka
(Komunitární ochranná známka “Coca-Cola”, č. reg. 2108918)
kombinovaná ochranná známka

VOLBA DRUHU OCHRANNÉ ZNÁMKY
(Mezinárodní ochranná známka s designací
ES „Google“, č. reg. 881006)
ES „Google“, č. reg. 881006)

obrazová ochranná známka
(Komunitární ochranná známka ve fázi přihlášky,
č. přihlášky 9149402)
č. přihlášky 9149402)
ochranná známka sestávající výlučně
z barvy (Komunitární ochranná známka „Milka“,
č. reg. 31336)
z barvy (Komunitární ochranná známka „Milka“,
č. reg. 31336)
VOLBA DRUHU OCHRANNÉ ZNÁMKY
Volba druhu konkrétní ochranné známky závisí na mnoha faktorech. Vždy by měla být v souladu se zvolenou známkovou strategií podniku.